ترافیک در شهرکرد در حال تبدیل شدن به یک چالش بزرگ است، در سال های اخیر وعده های متعدد برای اجرای پروژه های بزرگ برای کاهش ترافیک توسط مسئولان مدیریت شهری داده شده است، اما تاکنون شاهد اقدامی موثر و محسوس نیستیم.
با وجود مواهب و مزیت های بسیاری که حمل و نقل ریلی دارد، استان چهارمحال و بختیاری هنوز از این نعمت برخوردار نیست و پروژه راه آهن این استان سال هاست که در دست ساخت است.
ساخت تونل هونی (تاراز) از سال ۱۴۰۰ در قالب طرح شهرکرد-بازفت -مسجد سلیمان آغاز شده است؛ که با تکمیل این پروژه ۳۵ کیلومتر مسیر فوق الذکر کوتاه تر می شود.
ساخت تونل چری در قالب طرح شهرکرد -بازفت-مسجد سلیمان از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است که با تکمیل این پروژه حدود ۱۰۰ پیچ خطرناک حذف خواهد شد و مسیر فعلی شهرکرد به بازفت حدود ۱۲ کیلومتر کاهش پیدا می کند.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان نوسازی ۱۲۵۶ واحد در بافت های ناکارآمد و واگذاری ۱۸۹۰ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت از فرآیند ساخت ۱۱ هزار و ۸۰۰ واحد نهضت ملی در سطح استان خبر داد.
تونل گورمیزه یکی از بزرگترین پروژه های راه سازی در کشور محسوب می شود که بعد از گذشت ۱۵ سال هنوز به اتمام نرسیده و نیازمند نگاه مسوولان ملی و استانی در تخصیص اعتبار است.